נביחות ליליות עלולות להפריע ומתסכלות, הן עבור בעלי הכלבים והן עבור שכניהם. הבנת הטריגרים הנפוצים מאחורי התנהגות זו חיונית להתמודדות אפקטיבית.

כלבים מתקשרים באמצעות נביחות, וזה משמש כצורת ההבעה הקולית העיקרית שלהם. עם זאת, חשוב להכיר בכך שנביחת כלב היא יותר מסתם רעש. כל נביחה נושאת משמעות מסוימת ויכולה להעביר מגוון רחב של רגשות וכוונות. על ידי הבנה ופירוש של נביחותיהם, אנו יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי הצרכים והרגשות של חברינו הפרוותיים.

 

נביחת כלב יכולה להשתנות בטון, בגובה ובמשך, כל אלו תורמים למסר הייחודי שלו. חשוב לשים לב לווריאציות הללו מכיוון שהן יכולות להצביע על דברים שונים. לדוגמה, נביחה בגובה רב עשויה לאותת על התרגשות או ערנות, בעוד שנביחה נמוכה וממושכת עשויה לרמז על תוקפנות או אזהרה.

 

בנוסף, תדירות ועוצמת הנביחות יכולות לחשוף עוד יותר את מצב הנפש של הכלב. נביחות מוגזמות עשויות להעיד על שעמום, תסכול, או אפילו חרדת פרידה. מצד שני, חוסר נביחות יכול להיות סימן לפחד או מחלה. חיוני להתבונן בדפוסי הנביחות של הכלב שלך כדי להבין טוב יותר את הצרכים שלו ולטפל בכל הבעיות הבסיסיות.

 

יתר על כן, ההקשר שבו כלב נובח הוא קריטי לפרשנות. האם הכלב נובח בזמן משחק, כשהוא רואה זר, או בתגובה לצלילים מסוימים? על ידי זיהוי הטריגרים, תוכלו להבין טוב יותר את המוטיבציה מאחורי הנביחות ולטפל בה בהתאם.

 

חשוב לציין שנביחת כלב אינה מוגבלת רק להשמעה. כלבים משתמשים גם בשפת גוף ובהבעות פנים כדי להשלים את נביחותיהם, ומספקים רמזים נוספים לגבי הרגשות שלהם. שימת לב להתנהגות הכללית שלהם יכולה לעזור לך לפענח את המשמעות האמיתית מאחורי הנביחות שלהם.

 

למה כלבים נובחים?

 

הבנת הפסיכולוגיה שמאחורי מדוע כלבים נובחים היא חיונית בטיפול ובניהול יעיל של התנהגותם. כלבים נובחים מסיבות שונות, ועל ידי התעמקות בפסיכולוגיה שלהם, נוכל לקבל תובנות לגבי המניעים והרגשות שלהם.

 

  • תקשורת ואינטראקציה חברתית: אחת הסיבות העיקריות לכך שכלבים נובחים היא לתקשר עם בני אדם ובעלי חיים אחרים. נביחות משמשות כדרך לכלבים לבטא את צרכיהם, רצונותיהם ורגשותיהם. זו הדרך שלהם לומר, "שימו לב אלי" או "תתרחק מהטריטוריה שלי". כלבים הם חיות חברתיות, ונביחות מאפשרות להם לעסוק באינטראקציות חברתיות ולהעביר את כוונותיהם בצורה יעילה.
  • הגנה טריטוריאלית: נביחות היא התנהגות אינסטינקטיבית של כלבים כדי להגן על הטריטוריה שלהם. כאשר הם קולטים איום פוטנציאלי, בין אם זה זר או חיה אחרת החודרת למרחב שלהם, כלבים עשויים לנבוח כדי לאותת על נוכחותם ולהרחיק פולשים. התנהגות טריטוריאלית זו טבועה עמוק בפסיכולוגיה שלהם ומשמשת כצורת הגנה.
  • חרדה ופחד: כלבים עשויים גם לנבוח כתגובה לחרדה או פחד. הם עלולים להרגיש מאוימים או מוצפים על ידי מצבים או גירויים מסוימים, כגון רעשים חזקים, סביבות לא מוכרות או פרידה מבעליהם. נביחות יכולות להיות מנגנון התמודדות של כלבים לבטא את מצוקתם ולחפש ביטחון. הבנת הטריגרים הבסיסיים של החרדה שלהם יכולה לעזור בטיפול בהתנהגות הנביחות שלהם ביעילות.

 

נביחת כלב בלילה

 

טריגרים נפוצים של נביחות לילה

 

ישנם מספר גורמים אשר יכולים לתרום לנביחות של כלב בלילה:

 

  • גירויים חיצוניים: לכלבים יש חושים חדים, וגירויים חיצוניים שונים יכולים לעורר את נביחותיהם. רעשים כמו סירנות, אזעקות מכוניות או אפילו חיות בר ליליות עלולים להבהיל אותם ולהוביל לנביחות. זיהוי וצמצום הטריגרים הללו, כגון סגירת חלונות או שימוש במכונות רעש לבן, יכול לעזור להפחית את פרקי הנביחות שלהם.
  • חוסר פעילות גופנית: כלב עייף הוא בדרך כלל כלב רגוע. פעילות גופנית לא מספקת במהלך היום עלולה לגרום לאנרגיה עצורה, להוביל לאי שקט ונביחות בלילה. הבטחה שהכלב שלך יקבל פעילות גופנית סדירה וגירוי נפשי יכול לעזור להקל על עודף האנרגיה שלו ולהפחית את נביחות הלילה.
  • חרדת פרידה: כלבים הם חיות חברתיות ויכולים לחוות מצוקה כשהם נפרדים מבעליהם. חרדה זו יכולה להתבטא בנביחות, במיוחד בלילה כשהבית שקט והם מרגישים בודדים. יישום אסטרטגיות להקלה על חרדת פרידה, כגון חוסר רגישות הדרגתי או מתן צעצועים אינטראקטיביים, יכול לעזור למזער את נביחותיהם.
  • שינויים סביבתיים: כלבים הם יצורים של הרגל, וכל שינוי פתאומי בשגרה או בסביבה שלהם עלול לגרום ללחץ ולעורר נביחות. מעבר לבית חדש, ארגון מחדש של רהיטים או הכנסת חיית מחמד חדשה עלולים לשבש את תחושת הביטחון שלהם. היכרות הדרגתית ושמירה על שגרה עקבית יכולים לעזור להם להסתגל ולהפחית את הנביחות הליליות שלהם.
  • בעיות רפואיות: לפעמים, מצבים רפואיים בסיסיים יכולים לגרום לכלבים לנבוח בלילה. כאב, אי נוחות או ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל יכולים להוביל לאי שקט ולקולות. כאשר מבחינים בשינוי פתאומי בהתנהגות הכלב או חושדים בבעיה רפואית, חיוני להתייעץ עם וטרינר כדי לשלול כל דאגה בריאותית.

 

האם זו תוצאה של בדידות? הכלב מתגעגע?

 

כלבים הם בעלי חיים חברתיים המשגשגים בחברותא, ונביחותיהם בלילה עשויות להיות תוצאה של תחושת בדידות או התגעגעות לבעליהם. כשהם נשארים לבד לתקופות ארוכות, כלבים עלולים לפתח חרדת פרידה, מה שמוביל לנביחות ליליות. אם הכלב נובח יותר מדי כשאתם אינכם נמצאים, זה יכול להיות סימן של בדידות.

 

כלבים יוצרים קשרים חזקים עם בעליהם ויכולים לחוות מצוקה כשהם נפרדים מהם. היעדר בן לוויה האנושי שלהם בלילה עלול לעורר תחושות של בידוד ולגרום להגברת הקול. כלבים מסוימים עשויים אפילו להפגין התנהגות הרסנית בניסיון להקל על החרדה שלהם.

 

כדי לטפל בבעיה זו, חשוב לוודא שהכלב שלכם יקבל מספיק זמן איכות ותשומת לב במהלך היום. עיסוק בפעילויות כגון זמן משחק, אימון וטיולים יכול לעזור לחזק את הקשר בינכם לבין הכלב, להפחית את תחושות הבדידות.

 

בנוסף, יש לספק לכלב צעצועים או פאזלים אינטראקטיביים יכולים לשמור על גירוי נפשי בזמן שאתם לא נמצאים. השארת פריט לבוש או פריט עם הריח שלכם יכול גם לספק נוחות והרגעה לכלב בהיעדרכם.

 

אם לוח הזמנים שלכם אינו מאפשר אינטראקציה תכופה עם הכלב , יש לשקול להיעזר ב-dog walker או חבר או בן משפחה מהימנים כדי לספק לוויה במהלך היום. מעונות יום לכלבלבים או דייטים למשחקים עם כלבים אחרים שחברו היטב יכולים גם לעזור להפיג את הבדידות ולהפחית נביחות ליליות.

 

פחד וחרדה

לכלבים יש חושים מוגברים, והצלילים הלא מוכרים המתרחשים בלילה יכולים לעורר פחד וחרדה אצל חלק מהכלבים. רעשים כמו סופות רעמים, זיקוקים, סירנות, או אפילו הפרעות בשכונה עלולים לגרום לכלבים לנבוח יתר על המידה. חיוני להכיר ולטפל בפחדים אלה כדי לעזור לכלב להרגיש בטוח ורגוע במהלך הלילה.

 

אחת הדרכים להקל על הפחד והחרדה של הכלב היא על ידי יצירת סביבה בטוחה ומנחמת עבורו. מתן חלל ייעודי, כמו ארגז או פינת נעימה, יכול להעניק תחושת ביטחון. יש לוודא שאזור זה שקט, מואר במעומעם, וללא כל טריגר פוטנציאלי שעלול להחמיר את החרדה שלהם.

 

הכנסת רעש לבן או מוזיקה מרגיעה יכולה לעזור להסוות את הצלילים החיצוניים שעלולים לגרום למצוקה לכלב. יש אפילו רשימות השמעה או תקליטורים שעוצבו במיוחד, שנוצרו במיוחד כדי להירגע ולהרגיע כלבים חרדים.

 

גם חוסר רגישות הדרגתי לרעשים המעוררים פחד יכולה להיות יעילה. על ידי חשיפת כלבכם לצלילים בווליום נמוך והגברה הדרגתית שלו לאורך זמן, תוכלו לעזור להם להיות נוחים יותר ופחות תגובתיים. שילוב של צלילים אלה עם חוויות חיוביות, כגון פינוקים אותם ניתן לקנות בכל חנות חיות או זמן משחק, יכול לחזק עוד יותר אסוציאציות חיוביות.

 

התייעצות עם מאלף כלבים מקצועי או מומחית התנהגות עשויה להועיל גם בטיפול בפחד והחרדה של הכלב. הם יכולים לספק הנחיות לגבי טכניקות כמו התניה נגדית או יישום תוכנית לשינוי התנהגות המותאמת לצרכים הספציפיים של הכלב.

 

דאגות בריאותיות – האם הכלב סובל מכאבים?

 

כאב יכול להיות גורם משמעותי בנביחות הלילה של הכלב. אם הכלב  חווה אי נוחות או כאב, זה עשוי להתבטא באמצעות קול מוגבר במהלך הלילה. חשוב לשים לב לכל סימני כאב או אי נוחות שהכלב עשוי להפגין.

 

אחת הסיבות השכיחות לכאב אצל כלבים היא דלקת פרקים. מחלת מפרקים ניוונית זו עלולה לגרום לדלקת, נוקשות ואי נוחות, במיוחד בתקופות של חוסר פעילות. אם נביחות הכלב שלכם מלווה בקשיי תנועה, חוסר רצון לקפוץ או לעלות במדרגות או שינויים בהליכה, חשוב להתייעץ עם וטרינר.

 

דאגה בריאותית פוטנציאלית נוספת שיכולה להוביל לנביחה לילית היא בעיות שיניים. בעיות שיניים, כגון מחלת חניכיים או עששת, עלולות לגרום לכאב ואי נוחות משמעותיים לכלבים. אם הכלב שלך כפה על הפה, מזיל ריר מוגזם או מראה סימנים של חוסר רצון לאכול, חיוני להעריך את בריאות השיניים שלו על ידי וטרינר.

 

במקרים מסוימים, מצבים רפואיים בסיסיים כגון דלקות בדרכי השתן או בעיות במערכת העיכול עלולים גם הם לגרום לאי נוחות ולהוביל לנביחה לילית. אם הכלב שלך מציג תסמינים כמו צמא מוגבר, הטלת שתן תכופה, הקאות או שלשולים, יש צורך בבדיקה וטרינרית יסודית כדי לזהות ולטפל בכל בעיה בריאותית אפשרית.

 

חשוב לזכור שלא תמיד כלבים מראים סימנים ברורים של כאב. כלבים מסוימים עשויים להיות סטואים ולהסתיר את אי הנוחות שלהם, מה שהופך את זה לבעלי חיות מחמד מאתגר לזהות מתי הכלב שלהם סובל מכאבים. בדיקות וטרינריות סדירות ותקשורת פתוחה עם הווטרינר יכולים לעזור להבטיח שכל דאגה בריאותית אפשרית מזוהה ומטופלת באופן מיידי.

 

רעב והצמא

 

רעב וצמא יכולים לשחק תפקיד משמעותי בנביחות הלילה של כלב. הבטחה שהצרכים הבסיסיים של הכלב מסופקים חיונית לרווחתו הכללית ויכולה לעזור למזער נביחות מוגזמות במהלך הלילה. להלן פעולות בהן יש לנקוט על מנת לוודא שהכלב לא יתמודד עם מצבי רעב וצמא:

 

יצירת לוח זמני האכלה: לכלבים, כמו בני אדם, יש שגרות האכלה קבועות. אם הכלב לא ניזון בזמנים קבועים או שהארוחות שלו לא מספיקות, הוא עלול לחוות רעב במהלך הלילה. זה יכול להוביל לנביחה כדרך להביע את הצורך שלהם באוכל. קביעת לוח זמנים להאכלה קבוע ומתן מנות מתאימות יכולים לסייע במניעת נביחות הקשורות לרעב בלילה.

 

תזונה איכותית ומזינה: איכות המזון שהכלב שלכם צורך יכולה גם להשפיע על רמות הרעב שלו. אם הדיאטה שלהם חסרה חומרים מזינים חיוניים או שהיא באיכות ירודה, הם עלולים לא להרגיש שובע, מה שיוביל לנביחות מוגברות בגלל רעב. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי להבטיח שאתה מספק תזונה מאוזנת ומזינה העונה על הצרכים הספציפיים של הכלב.

 

גישה למים מתוקים: צמא יכול גם לתרום לנביחות הלילה של הכלב. בדיוק כמו בני אדם, כלבים דורשים גישה למים מתוקים לאורך כל היום והלילה. אם הכלב מיובש או קערת המים שלו ריקה במהלך הלילה, הוא עלול לנבוח כדי לחפש תשומת לב ולהרוות את צימאונם. הקפידו לספק מים נקיים ונגישים לכלבכם בכל עת.

 

השפעת ההזדקנות על התנהגותו של כלב

 

ככל שהכלבים מתבגרים, התנהגותם יכולה לעבור שינויים משמעותיים. שינויים אלו יכולים להתבטא בדרכים שונות ועשויים לכלול נביחות לילה מוגברות. להלן חמישה גורמים מרכזיים התורמים להשפעת ההזדקנות על התנהגות הכלב:

  • ירידה קוגניטיבית: בדיוק כמו בני אדם, כלבים יכולים לחוות ירידה קוגניטיבית ככל שהם מתבגרים. זה יכול לגרום לבלבול, חוסר התמצאות וחרדה מוגברת, מה שעלול להוביל לנביחות ליליות. חשוב להיות סבלני עם הכלב המזדקן ולספק לו סביבה בטוחה ומוכרת כדי לעזור להקל על החרדה.
  • יכולות חושיות מופחתות: כלבים מזדקנים עלולים לחוות ירידה ביכולות החושיות שלהם, כגון שמיעה וראייה. אם הם אינם מסוגלים לראות או לשמוע בבירור, הם עלולים להיות מגיבים יותר לקולות ותנועות במהלך הלילה, ולגרום להם לנבוח. בדיקות סדירות עם הווטרינר יכולות לעזור לזהות בעיות תחושתיות ולספק תמיכה מתאימה.
  • כאב ואי נוחות: כלבים מבוגרים נוטים יותר לפתח מצבים בריאותיים כגון דלקת פרקים, שעלולה לגרום לכאב ואי נוחות. אי נוחות זו עלולה להוביל לחוסר שקט ונביחות ליליות כאשר הכלב מנסה להקל על אי הנוחות שלו. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי לטפל בכל כאב או אי נוחות שהכלב המזדקן עלול לסבול.
  • חרדה מוגברת וחרדת פרידה: כלבים מזדקנים עלולים לפתח חרדה מוגברת, במיוחד חרדת פרידה, ככל שהם נעשים תלויים יותר בבעליהם. חרדה זו עלולה להתעצם במהלך הלילה כאשר הם מופרדים מיקיריהם, וכתוצאה מכך נביחות מוגזמות. יישום טכניקות לשינוי התנהגות ומתן אמצעי נוחות יכולים לעזור להפחית את החרדה שלהם.
  • שינויים בדפוסי השינה: כלבים מזדקנים עשויים לחוות שינויים בדפוסי השינה שלהם, כולל אי שקט מוגבר במהלך הלילה. חוסר שקט זה יכול לתרום לנביחות ליליות כשהם נאבקים למצוא נחמה או מבולבלים. יצירת סביבת שינה נוחה וביסוס שגרת שינה קבועה יכולים לעזור לווסת את דפוסי השינה שלהם.

 

השלכות משפטיות של נביחות לילה של כלב

 

נביחות מוגזמות של כלב בלילה עלולה לא רק להפר את השלווה של השכונה אלא גם להשפיע על החוק. בעוד שהחוקים בנוגע להפרעות רעש עשויים להשתנות בהתאם למיקום, חשוב להיות מודעים להשלכות האפשריות שעלולות לנבוע מנביחות הלילה של הכלב.

 

באזורים רבים, קיימות תקנות ספציפיות לטיפול בהפרעות רעש הנגרמות על ידי כלבים. תקנות אלו מציבות בדרך כלל מגבלות על רמות הרעש המקובלות ומשך ההפרעה. אם הכלב חורג בעקביות מהמגבלות הללו ומפר את שלוות השכנים , אם יכולים להיות חשופים לקנסות כספיים.

 

ראוי לציין כי תחומי שיפוט מסוימים עשויים לסווג נביחות מוגזמות כעבירת מטרד, והפרות חוזרות ונשנות עלולות לגרום להסלמה בקנסות או אפילו לתביעה משפטית. בנוסף, לשכנים המושפעים באופן משמעותי מהרעש עשויה להיות הזכות להגיש תלונה או לבקש סעד משפטי נגדכם.

 

כדי למנוע בעיות משפטיות פוטנציאליות, חיוני לפעול על מנת לטפל בנביחות הלילה של הכלב. התחילו בזיהוי הסיבות הבסיסיות לנביחות ונקוט בצעדים מתאימים כדי לטפל בהן. זה עשוי לכלול מתן יותר גירוי נפשי או פיזי במהלך היום, הבטחת הצרכים הבסיסיים של הכלב מסופקים, או פנייה לאימון מקצועי או סיוע בשינוי התנהגות.

 

בנוסף, יש לשקול ליישם אמצעים כדי למזער את השפעת הרעש, כגון הכנסת הכלב שלך לבית בלילה, שימוש בטכניקות בידוד אקוסטי, או השקעה במכשירים נגד נביחות הפולטים תרסיסים קוליים או ציטרונלה כדי להרתיע נביחות מוגזמות.

 

אילוף הכלב לא לנבוח בלילה

 

קבעת שגרה לפני השינה: עקביות היא המפתח בכל הנוגע לאילוף הכלב לא לנבוח בלילה. צור שגרת שינה הכוללת פעילויות כמו הליכה, שעת משחק והפסקת סיר. שגרה זו תעזור לאותת לכלב שהגיע הזמן להירגע ולהסתפק בלילה. על ידי מתן שגרה מובנית, אתה יכול להפחית חרדה וחוסר שקט, שהם טריגרים נפוצים לנביחות ליליות.

 

השתמשו בחיזוק חיובי: חיזוק חיובי הוא כלי רב עוצמה באילוף כלבים. תגמל את הכלב בפינוקים, שבחים וחיבה כאשר הוא מפגין התנהגות רגועה בלילה. אם הכלב מתחיל לנבוח, הימנע מנזוף או ענישה, שכן הדבר עלול ליצור פחד וחרדה, ולהחמיר את הבעיה. במקום זאת, הפנה את תשומת לבם להתנהגות הולמת יותר, כגון שכיבה על מיטתם, יש לתגמל אותם כאשר הם מצייתים.

 

חוסר רגישות לרעשי לילה: כלבים רבים נובחים בלילה בתגובה לקולות חיצוניים, כגון סירנות, אזעקות מכוניות או חיות אחרות. כדי לטפל בזה, חשפו את הכלב שלכם לרעשים אלו בהדרגה בסביבה מבוקרת במהלך היום. התחילו עם צלילים בעוצמה נמוכה ותגמל את הכלב על כך שהוא נשאר רגוע. הגבירו בהדרגה את עוצמת הקול או עוצמת הרעשים לאורך זמן, תמיד תגמל את הכלב על התנהגותו השלווה. תהליך חוסר הרגישות הזה יכול לעזור לכלב להיות פחות תגובתי לרעשים בלילה ולהפחית את נביחותיו.

 

האם עזרה מקצועית יכולה להיות הפתרון?

 

כאשר כל השאר נכשל, פנייה לעזרה מקצועית יכולה להיות הפתרון להתמודדות עם נביחות הלילה של הכלב. מאלפי כלבים מקצועיים, מומחי התנהגות או וטרינרים המתמחים בהתנהגות כלבים יכולים לספק מומחיות והדרכה שלא יסולא בפז. הם יכולים לערוך הערכה יסודית של התנהגות הכלב, לזהות את הסיבות הבסיסיות, ולתכנן תוכנית אימונים מותאמת אישית כדי לטפל בבעיית הנביחות.

 

עבודה עם איש מקצוע מאפשרת לנצל את הידע והניסיון שלו בטיפול במקרים דומים. הם יכולים לספק טכניקות ואסטרטגיות ספציפיות לשינוי התנהגות הכלב וללמד אותם דרכים חלופיות להתמודד עם טריגרים שמובילים לנביחה.

 

עזרה מקצועית עשויה לכלול טכניקות לשינוי התנהגות, כגון חוסר רגישות והתניה נגדית, כדי לעזור לכלב להתגבר על הפחדים או החרדות שלו. הם עשויים גם להמליץ על שיטות אימון חיזוק חיוביות כדי לנתב מחדש את המיקוד של הכלב שלך ולתגמל אותו על התנהגות רגועה.

 

במקרים מסוימים, תרופות עשויות להירשם כדי לסייע בניהול מצבים רפואיים בסיסיים או חרדה חמורה התורמת לנביחות מוגזמות. עם זאת, יש להשתמש תמיד בתרופות בהנחיית וטרינר וכחלק ויש לזכור כי טיפול בנביחות לילה עשוי לקחת זמן וסבלנות. חשוב להקפיד על עצתו של איש המקצוע באופן עקבי ולתת תמיכה וחיזוק שוטפים לכלבכם. בעזרת העזרה המקצועית הנכונה והמחויבות שלך לאילוף שלו, ניתן לעזור לכלב להתגבר על נביחות הלילה שלו וליצור סביבה שלווה עבורך ועבור חברך הפרוותי.

דר אפי וגשל
ד"ר אפי וגשל
Vet4Pet מרפאה וטרינרית

מנהל פורום וטרינרים ויועץ מקצועי

ד”ר וגשל הוא הווטרינר הראשי של גן החיות "חי כיף" בראשון לציון ובנוסף עומד בראש מרפאות “וט 4 פט” בראשון לציון, אפי מרואיין לעיתים תכופות לטלוויזיה לרדיו ולעיתונות. בנוסף, ד"ר וגשל מרצה על רפואת חיות הבר וחיות אקזוטיות, הטיפול בהם וצורכיהם המיוחדים בישראל ובחו”ל ומשמש כיועץ להקמה ותפעול של פינות חי מוסדיות ופרטיות.

מידע נוסף על מנהל הפורום

שאלות גולשים מהפורום בנושא כלב נובח בלילה

הכלבה מיללת .

אוקי אז ככה .. הכלבה שלי לא מפסיקה ליילל ולנבוח כול היום ואני לא יודעת מה לעשות איתה .. יש לי בית ספר ואמא שלי לא מרשה שהיא תצא מהחדר שלי שאני לא בבית והיא לא מפסיקה ליילל שהיא לבד בחדר ואני לא...

הודעות בפורום פורום וטרינרים 18/01/2012
הכלבה מיללת .

אוקי אז ככה .. הכלבה שלי לא מפסיקה ליילל ולנבוח כול היום ואני לא יודעת מה לעשות איתה .. יש לי בית ספר ואמא שלי לא מרשה שהיא תצא מהחדר שלי שאני לא בבית והיא לא מפסיקה ליילל שהיא לבד בחדר ואני לא...

הודעות בפורום פורום וטרינרים 18/01/2012